Sprzedaż ubezpieczeń GAP rośnie

Sprzedaż ubezpieczeń GAP u naszych Partnerów wyprzedza dynamikę wzrostu rejestracji nowych samochodów w Polsce

Sprzedaż ubezpieczeń GAP u naszych Partnerów rośnie szybciej niż rynek

22 kwietnia 2024 r.

Od lat współpracujemy na zasadzie wyłączności z importerami i producentami takich marek samochodowych jak Volkswagen, Toyota czy Renault. Klienci naszych Partnerów, głównie mali przedsiębiorcy, doceniają poczucie bezpieczeństwa finansowego jakie daje im ubezpieczenie GAP. To jeden z powodów dynamicznie rosnącej sprzedaży tego ubezpieczenia. 

W 2023 roku w Polsce sprzedaż nowych samochodów osobowych i dostawczych wzrosła o blisko 12% - podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. W tym samym czasie, dzięki współpracy z Partnerami z branży automotive, zwiększyliśmy sprzedaż ubezpieczenia GAP o 51% pod względem wartości przypisanej składki. Tym samym potwierdziliśmy naszą pozycję jako wiodącego dostawcy ubezpieczenia GAP na polskim rynku.

Ubezpieczenie GAP chroni kupującego przed stratą finansową w przypadku kradzieży lub szkody całkowitej pojazdu. W takiej sytuacji ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie, które stanowi różnicę między wartością pojazdu w dniu zdarzenia powodującego szkodę a ceną zakupu. Ubezpieczenie jest najczęściej kupowane przez klientów, którzy finansują zakup auta w leasingu lub kredytem. 

„Naszym celem jest zwiększanie wartości naszych ubezpieczeń dla klientów. Dlatego w ubiegłym roku skupiliśmy się na zmianach w ofercie ubezpieczeń GAP. Usprawnialiśmy również sam proces ich sprzedaży. Zaowocowało to zwiększonym zainteresowaniem klientów naszą ofertą. Sukcesy te nie byłyby możliwe bez pełnego zaangażowania naszych Partnerów, takich jak Toyota Insurance Services, Volkswagen Financial Services czy Mobilize Financial Services, z którymi od wielu lat łączą nas strategiczne partnerstwa” – wyjaśnia Grzegorz Więcek, Dyrektor Departamentu Automotive w BNP Paribas Cardif
„We współpracy z BNP Paribas Cardif cenimy to w jaki sposób nasz partner ubezpieczeniowy reaguje na zmieniające się potrzeby naszych klientów i modyfikuje swoją ofertę ubezpieczeniową. W tym roku również planujemy wspólnie wdrożyć kolejne zmiany. Będzie to m.in. miesięczna indeksacja sumy ubezpieczenia GAP. Taka waloryzacja wartości polisy będzie dodatkowo kompensować utratę wartości pojazdu w chwili wystąpienia szkody. Mówiąc krótko – klient otrzyma wyższe odszkodowanie” – dodaje Adam Wandachowicz, General Manager w Toyota Insurance Services w Polsce.
„Z BNP Paribas Cardif w Polsce współpracujemy od X lat, natomiast nasze partnerstwo w wymiarze globalnym sięga 2001 roku. Na koniec 2023 roku na całym świecie w naszym portfolio mieliśmy ponad 6 mln umów ubezpieczenia. Pokazuje to, że ubezpieczenia są istotnym elementem naszej oferty. Produkty ubezpieczeniowe Cardif, a w szczególności ubezpieczenie straty finansowej GAP, cieszą się uznaniem naszych klientów i dają im poczucie bezpieczeństwa finansowego” – mówi XX w Volkswagen Financial Services.

Wpływ na większy przypis składki w 2023 roku miały również czynniki rynkowe - wzrost udziału w portfelu dealerów i firm leasingowych samochodów używanych, co jest pokłosiem ograniczonej dostępności nowych pojazdów w okresie pandemii, a także ogólny wzrost wartości pojazdów. 

W ubiegłym roku wśród nowych samochodów osobowych Polacy najchętniej kupowali pojazdy marki Toyota (19,20%). Na drugim miejscu uplasowała się Skoda (10,84%), a na trzecim KIA (7,60%). W tym czasie urzędy zarejestrowały ponad 475 tys. nowych pojazdów osobowych (wzrost o 13,2% r/r) i blisko 65 tys. dostawczyh (wzrost o 3,7% r/r) - informuje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów.

BNP Paribas Cardif

Grzegorz Więcek

Dyrektor Departamentu Automotive

Sprzedaż nowych samochodów