Sprzedaż ubezpieczeń GAP u naszych Partnerów rośnie szybciej niż rynek
27 maja 2024 r.
Od lat współpracujemy na zasadzie wyłączności z importerami i producentami takich marek samochodowych jak Volkswagen, Toyota czy Renault. Klienci naszych Partnerów, głównie mali przedsiębiorcy, doceniają poczucie bezpieczeństwa finansowego jakie daje im ubezpieczenie GAP. To jeden z powodów dynamicznie rosnącej sprzedaży tego ubezpieczenia.
W 2023 roku w Polsce sprzedaż nowych samochodów osobowych i dostawczych wzrosła o blisko 12% - podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. W tym samym czasie, dzięki współpracy z Partnerami z branży automotive, zwiększyliśmy sprzedaż ubezpieczenia GAP o 51% pod względem wartości przypisanej składki. Tym samym potwierdziliśmy naszą pozycję jako wiodącego dostawcy ubezpieczenia GAP na polskim rynku.
Ubezpieczenie GAP chroni kupującego przed stratą finansową w przypadku kradzieży lub szkody całkowitej pojazdu. W takiej sytuacji ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie, które stanowi różnicę między wartością pojazdu w dniu zdarzenia powodującego szkodę a ceną zakupu. Ubezpieczenie jest najczęściej kupowane przez klientów, którzy finansują zakup auta w leasingu lub kredytem.
Wpływ na większy przypis składki w 2023 roku miały również czynniki rynkowe - wzrost udziału w portfelu dealerów i firm leasingowych samochodów używanych, co jest pokłosiem ograniczonej dostępności nowych pojazdów w okresie pandemii, a także ogólny wzrost wartości pojazdów.
W ubiegłym roku wśród nowych samochodów osobowych Polacy najchętniej kupowali pojazdy marki Toyota (19,20%). Na drugim miejscu uplasowała się Skoda (10,84%), a na trzecim KIA (7,60%). W tym czasie urzędy zarejestrowały ponad 475 tys. nowych pojazdów osobowych (wzrost o 13,2% r/r) i blisko 65 tys. dostawczych (wzrost o 3,7% r/r) - informuje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów.