Zgłoś szkodę powodziową

Przygotowaliśmy wskazówki, jak zgłaszać szkody spowodowane przez powódź

Zgłoś szkodę powodziową

24.09.2024 r.

Posiadasz ubezpieczenie nieruchomości „Plan na własne M” albo „Bezpieczne M” kupione w Banku BNP Paribas? Dowiedz się, jak zgłosić szkodę powodziową. 

 Co zrobić przed zgłoszeniem szkody?

Zabezpiecz mienie przed dalszym zniszczeniem. Pokrywamy koszty ratowania ubezpieczonego mienia oraz koszty zapobieżenia szkodzie lub jej zmniejszenia np. usunięcie wody czy naprawa dachu. Pamiętaj o zbieraniu rachunków i faktur dokumentujących poniesione koszty.

Sfotografuj uszkodzenia – wystarczą zdjęcia telefonem. Dokumentacja fotograficzna uszkodzonych przedmiotów pomoże nam określić zakres uszkodzeń. Zrób zdjęcie zarówno ogólnego widoku uszkodzonych elementów, jak i szczegółów uszkodzonych części.

Możesz sprzątać dom i teren wokół domu, ale pozostaw zniszczone przedmioty w jednym miejscu do czasu przybycia naszego rzeczoznawcy. Nie wykonuj jednak remontów bez konsultacji z nami. 

Oszacuj wartość szkody. Wystarczy nam przybliżone oszacowanie – nie będzie ono miało wpływu na wartość ostatecznego świadczenia. 

Przygotuj informacje niezbędne do zgłoszenia szkody:

  • numer polisy ubezpieczeniowej albo imię i nazwisko ubezpieczonego
  • numer rachunku bankowego
  • miejsce i data powstania szkody
  • opis szkody
  • szacunkową wartość zniszczeń i wykaz uszkodzonego mienia 

 Jak zgłosić szkodę?

W dni robocze w godzinach 9:00-17:00 zadzwoń pod numer 

telefon  +48 22 529 18 82

Możesz również napisać do nas na adres: szkody.cardif@vigekspert.pl

Formularze zgłoszenia zdarzenia znajdziesz poniżej:

 Plan na własne M - formularz zgłoszenia szkody

 Bezpieczne M - formularz zgłoszenie szkody

 Co będzie działo się dalej?

Po zgłoszeniu szkody skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informację o dalszych działaniach oraz udzielimy niezbędnych informacji.

  Kiedy otrzymam pieniądze?

Po otrzymaniu naszej decyzji w ciągu 2-3 dni roboczych środki wpłyną na wskazane przez Ciebie konto bankowe. 

 Co, jeśli moja nieruchomość nie nadaje się do dalszego zamieszkania? 

Pokrywamy koszty hotelu lub wynajmu lokalu zastępczego do czasu przywrócenia nieruchomości do stanu umożliwiającego ponowne zamieszkanie (jednak nie dłużej niż przez 180 dni). Wysokość zwracanych kosztów zależy od rodzaju pobytu:

  • w lokalu zastępczym  – pokryjemy poniesione koszty nawet jeśli przekroczą sumę ubezpieczenia domu lub mieszkania (do 25 000 zł  ponad sumę ubezpieczenia) i również wtedy, jeśli zostały poniesione po upływie okresu ubezpieczenia -wypłata realizowana będzie na podstawie umowy najmu potwierdzającej wynajem lokalu zastępczego,
  • w hotelu - do 800 zł za dobę hotelową i nie więcej niż 4 000 zł za cały okres pobytu - wypłata realizowana będzie na podstawie dokumentów potwierdzających pobyt w hotelu.

 Czy otrzymam pomoc w usuwaniu skutków powodzi?

Kiedy przyjdzie czas na sprzątanie terenu i usuwanie skutków powodzi w ubezpieczonej nieruchomości, w zależności od posiadanego pakietu ubezpieczenia, możemy pokryć koszty usunięcia pozostałości po szkodzie lub koszty transportu i tymczasowego składowania ubezpieczonych ruchomości domowych.

infolinia

+48 22 529 18 82 
W dni robocze w godzinach 9:00-17:00